מה עושים? איפה השווקים מתחבאים? איך האיטלקים חוגגים?

נכונה השמועה שאיטליה או מדוייק יותר, רומא לא משקיעה את מירב המאמצים כמו ערים אירופאיות אחרות באווירת החג, בקישוטים, בנוריות הראווה. זהו חג מאוד משפחתי, דתי, אינטימי אפילו לרוב האיטלקים לכן תמצאו מעט פעילויות הקשורות בחג ויחד עם זאת, זו העיר היפה ביותר בכל השנה, אז שווה בהחלט להגיע אליה גם בחג המולד, מה גם שמזג האוויר ביחס לערים המפוארות של אירופה נוח מאוד ולא קר מדי, אפשר לטייל בחופשיות עם מעילים חמימים. נוכל לשמח אתכם עם העובדה שהחל מהשנה הדברים השתפרו מאוד, ויש כבר יותר שווקים, יותר אווירה וגם יין חם מתוק!

אז מה בכל זאת מציעה העיר?

-בפיאצה של פופולו, במדרגות הספרדיות ובפיאצה ונציה יתרוממו להם עצי אשוח גבוהים ומוארים. 

הסימטאות יתקשטו בנוריות מנצנצות וכמובן גם כל בתי העסקים ישקיעו באופן עצמאי בנראות הקשורה בחג. 

מבצר סנט אנג׳לו כבכל שנה יהיה מתחם להחלקה על קרח, גם באודיטוריום דלה מוזיקה שהוא קצת מרוחק מהמרכז, אבל הוא מקסים, שם יש גם הופעות וקונצרטים שאפשר לשלב עם הביקור וכן דוכני מכירה למוצרים הקשורים בחג. 

-בוילה בורגזה, שהיא פארק עצום בלב העיר יש בדרך כלל מתחם המוקדש לילדים, מלא בדמויות מוארות, עצים מקושטים, מאוד אינסטגרמי אך גם מכניס לאווירת החג שציפינו לה. יהיו גם דוכני אוכל ובסך הכל נעים ונחמד להסתובב שם. 

בפיאצה נבונה החל מהשנה הקימו שוק חג מולד עם דוכנים בהם מוכרים מתנות לחג, יש תאטרון בובות, דברי מתיקה, וין ברולה(יין חם מתוק), ערמונים חמימים, החוויה נהדרת במיוחד בערבים. יש עוד מה להשתפר, אבל זו בהחלט חוויה ונחמד להסתובב שם ולהנות מהפרצופים המחייכים.

גם בצ׳ירקו מאסימו יפתח מתחם של דוכנים אפשר יהיה למצוא גם קצת מהתוצרת הגסטרונומית של איטליה (דבש, גבינות וכדומה)

בגן הבוטני של רומא, ממש באזור טראסטברה הנושקת למרכז העיר, כבר כמה שנים שמתחוללת שם עשיה מבורכת, השקעה וחוויה נהדרת למשפחות בעיקר, הכניסה היא בתשלום, מקסים, ילדים מאוד מתלהבים מהמקום, מבוגרים בעיקר נהנים מסטוריז אינסטגרמיים מספקים.

תתפלאו, אבל הקניונים והאאוטלטים ברומא הם יעד נהדר לחוות את החג, הקישוטים, המוזיקה ברקע, הדוכנים וחווית הקניה כייפית יותר מהימים רגילים. הנה רשימה של מרכזים מסחריים. 

מה לא לפספס? 

אל תפספסו את ההליכה בערבים הקרירים עם קונוס נייר בתוכו ערמונים חמימים. כך מתחילים נכון להרגיש את החג. 

בדוכן עליו כתוב וין ברולה, אתם רוצים לעצור כדי ללגום מהיין המתוק המתובל והחמים, שימו לב, זה לא מרגיש משכר, אבל זה כן. 

הכנסו גם לגלריה אלברטו סורדי שנמצאת ממש בלב מרכז העיר, כדי לברוח מהקור, כדי לשתות לכם קפה בנחת ובסטייל. (שימו לב, קפה בישיבה עולה הרבה יותר מקפה ששותים בעמידה) בערבים בדרך כלל תהיה תזמורת של ילדים, שירי חג דתיים.

בכנסיית סנטה מריה דלה מינרבה, כנסייה קטנטנה, מתחבא לו מיצג מסורתי לחג שנקרא פרספה, האיטלקים נוהגים להרכיב כאלו בבתים שלהם ולהתרשם מאוד מהמיצגים הפזורים בעיר, זה מנהג שמקובל יותר באזור נפולי והוא מגולל את חלקי חייו של ישו. לנו הוא עשוי להראות ילדותי ותמוה, אבל לאיטלקים הוא לחלוטין מסורת שהם אוהבים ומשמרים בקנאות,  נסו להכיר את התרבות לעומק, תמצאו שיש יופי בכל דבר ופינה. 

  • כשאתם הולכים לבר (בית קפה, כך נהוג לומר באיטלקית) תזמינו לעצמכם פרוסה יפה של פנטונה, הלחם -עוגה הצפוני שפוקד את כל איטליה בימי החג יחד ואיתו מתחרה גם הפנדאורו שגם הוא במקום צפוני אבל שניהם טעימים וכיף לטבול אותם בקפוצ׳ינו ולזלול (אל תתביישו! זה טעים) ואם התאהבתם בפנטונה, תכנסו לסופר מרקט ופנקו את עצמכם באחד או שניים. 
  • שאלה שחוזרת על עצמה, מתי הסיילים ברומא? אז למעשה הם מתחילים רשמית בסופ״ש הראשון של ינואר. אבל יהיה לכם מה לקנות, איפה לבזבז, וגם במחירים יחסית נוחים. מציעים שלא לרכוש מזוודה נוספת מראש בכרטיס הטיסה חזור, את השידרוג עשו במהלך הטיול, כשתבינו אם באמת יש צורך במזוודה נוספת.

והכי חשוב, בואו להנות, מבלי לחלק ציונים, קבלו באהבה את ההזדמנות להנות מעוד מקום בעולם, חייכו והיו נדיבים, הכל יחזור אליכם ובענק.